Kategorier
Gode eksempler

Klag på Nextgentel på Twitter – og de svarer

Ofte kan sure brukere bli mye blidere når de opplever at klagen deres blir hørt og tatt på alvor.

Nextgentel er kjent som et firma som virkelig bruker Twitter til kundekontakt. De søker tydeligvis Twitter daglig for å se når folk nevner Nextgentel, og svarer raskt. Det som i utgangspunktet kanskje var en sint kommentar fra en frustrert kunde kan vendes om til en positiv opplevelse når kunden opplever å få raskt og direkte svar.

Kanskje særlig etter å ha ventet lenge i telefonkø.

Skjermbilde av Nextgentel sin Twitter side, fredag 20. august.
Skjermbilde av Nextgentel sin Twitter side, fredag 20. august.

SAS og andre flyselskap hadde mye nytte av å bruke Facebook til informasjon under vulkanaskeproblemene. Mange lurer på de samme spørsmålene, og kan få svar samtidig i stedet for enkeltvis på telefonen. Og iblant kan folk hjelpe hverandre uten å få svar fra kundebehandlerne. Colt Communication har en kort diskusjon av dette, med tre forslag til hvordan integrere sosiale medier i krisehåndtering.

Av Jill Walker Rettberg

Jill Walker Rettberg er professor i digital kultur på Universitetet i Bergen. Hun forsker på hvordan vi forteller historier på nettet, i sosiale medier og på andre måter, og har blogget på jill/txt siden oktober 2000. Du finner henne også på Twitter som @jilltxt.

5 svar til “Klag på Nextgentel på Twitter – og de svarer”

Vel, de er god på enkle kundeservice ting.. alt man enkelt kan gjøre selv ved 2-3 minutter på google.

De er verre på kundeservice på ting som koster dem penger.

Feks at Routerne deres er elendige ( typ billig skvip til 100,- ) og at selgerne deres lover at IPTV ikke går utover linjehastigheten til ADSL2+ kunder ( noe den gjør, jeg og flere av mine litt pc-intr. venner har opplevd dette).

Har faktisk hatt kundebehandlere som har løyet til meg på tlf ( om hvordan NAT fungerer ) og nektet og sette meg over til en annen kundebehandler etc. (hun nektet seff å gi meg dette svaret skriftlig slik jeg ba om)..

Så jeg er ikke imponert over kundeservicen til NGT, men er jo bare bra om andre er det:)

Vel, jeg har hatt både gode og negative erfaringer med kundeservicen og bredbåndet til Nextgentel. Men i denne omgang er det ikke kvaliteten på tjenesten de leverer jeg er interessert i, eller hvor lenge du evt må vente på telefonen eller om de du snakker med i telefonen er flinke – men rett og slett hvordan de bruker Twitter. Og det syns jeg de gjør på en veldig god måte!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *