Gruppearbeid: Dere jobber for Røde Kors / Arbeiderpartiet / Det Akademiske Kvarter / Digital kultur på UiB / Bergen Student-TV / Kaffebaren til SiB. Dere skal lage en strategi for deres organisasjon/bedrift og ønsker å mobilisere flest mulig [med mål om å oppnå mer pengegaver og faste støttemedlemmer / velgere og aktive medlemmer / brukere og aktive frivillige / studenter og kjennskap til faget / seere og studenter som vil være med å lage TV / kunder]. Kom opp med fem forskjellige strategier for å oppnå blest, hvor hovedpoenget er å få flest mulig folk til å lese/se budskapet deres, spre det videre og handle.
Husk å tenke på følgende:
- Hva vil dere oppnå?
- Hvem er målgruppen?
- Hva vil dere gjøre for å oppnå målet?
- Hvordan vil dere kunne vurdere strategien? Hva må til for at dere skal kunne si at dette var en suksess? (Suksesskriterier)
I plenum: Presenter idéene. Diskuter hvilke som vil fungere best. Er det noen idéer som fungerer bedre til å spre informasjon enn til å få til handling?
Hjemme: Skriv en bloggpost om idéene deres, og/eller om diskusjonen.
Ett svar til “Øving 3 – DELTA”
[…] seg utviklingen (Rettberg 2008:127-128). Markeder i endring krever nye markedsstrategier, og på DIKULT-laben fikk min gruppe i oppdrag å lage en kommunikasjonsstrategi for Bergen Student-TV (BSTV) i […]